Stredoškoláci na Pedagogickej fakulte
V stredu 10. apríla 2024 študenti Katedry anglického jazyka a kultúry PF UKF pripravili prehliadku fakulty pre stredoškolákov z Fínska, Kanárskych ostrovov a Gymnázia Golianova v Nitre. Po prehliadke PaedDr. Janka Satková, PhD., vedúca Katedry výtvarnej tvorby a výchovy PF UKF, previedla účastníkov galériou a komentovala výstavu prác študentov – budúcich učiteľov výtvarnej výchovy. Prehliadka mala princípy galerijnej animácie.
Špecialitou prehliadky so sprievodcom bola možnosť dotýkať sa umeleckých diel. Najprv si prezreli výstavu a potom urobili pár aktivít. Počas exkurzie žiaci odfotografovali niektoré výtvarné práce, ktoré sa im páčili. Potom požiadali spolužiakov, aby ich s výtvarným dielom odfotili. Fotografia mala byť kreatívna a mala dotvárať umelecké dielo.
Mohli napríklad pôsobiť ako publikum pre huslistu na obraze, alebo mohli vyjadriť svoje emócie z umeleckého diela. Ďalšou úlohou bolo napísať báseň ´cinquain´, ktorá vznikla ako európska odpoveď na japonskú báseň ´haiku´. V skupinách študenti vytvorili báseň podľa jedného z umeleckých diel z výstavy. Forma básne bola daná, ale obsah si vyžadoval kreativitu autora.
Na konci tejto galerijnej animácie si študenti svoje básne prečítali. Lektorku prekvapili nefalšované a hlboké básne študentov. Potom PaedDr. Janka Satková, PhD. previedla hosťujúcich pedagógov Katedrou výtvarnej tvorby a výchovy, aby im ukázala moderné a priestranné ateliéry katedry. Po galérii žiaci Gymnázia Golianova v Nitre, pod vedením Mgr. Katky Kettmanovej, pripravili pre vysokoškolákov v rámci EPAS programu (The European Parliament Ambassador School Programme) vedomostnú súťaž na tému Európska únia. Zo spätnej väzby študentov vyplynula obojstranná spokojnosť, vďačnosť a nadšenie za spoločne strávený deň v priestoroch Pedagogickej fakulty UKF v Nitre.
Text: PaedDr. Janka Satková, PhD., PF – Katedra výtvarnej tvorby a výchovy
Foto: doc. Mgr. Zuzana Sándorová, PhD., PF – Katedra anglického jazyka a kultúry
Foto: doc. Mgr. Zuzana Sándorová, PhD., PF – Katedra anglického jazyka a kultúry
Uverejnené: 17. apríla 2024