Kampaň študentov FF
Študenti 2. ročníka Mgr. stupňa Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Filozofickej fakulty UKF v Nitre opäť spolupracovali s Ministerstvom vnútra SR (MV SR), tentokrát na komunikačnej kampani k výročiu Nežnej revolúcie. Kampaň bola spustená na sociálnych sieťach ministerstva 14. novembra a trvala do nedele 18. novembra. Hlavný cieľ – ukázať, že samozrejmosť nebola samozrejmosťou vždy.
Študenti Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy pravidelne spolupracujú s praxou a rôznymi inštitúciami. Počas zimného semestra pracovali piataci pod odbornou gesciou Mgr. Veroniky Števčat Szabóovej, PhD. na briefe Oddelenia strategickej komunikácie Ministerstva vnútra SR ku komunikačnej kampani k sviatku 17. novembra a k výročiu Nežnej revolúcie, ktorá bola navrhnutá pre sociálne siete FB a IG ministerstva.
Kampaň pozostávala z troch fáz:
1. fáza: Reels videá, ktoré úderne demonštrujú život pred rokom '89, či už v kontexte dostupnosti kultúry, voľnosti pohybu a ďalších bežných súčastí života, pričom posolstvom každého je, že to, čo dnes ľudia vnímajú ako samozrejmosť, v minulosti samozrejmosťou nebolo.
2. fáza: Piatkom 17. novembra sledovateľov sprevádzala fiktívna osoba, ktorej študenti vytvorili identitu, a ktorá stelesňuje študentku z námestia 17. novembra 1989. Svojou optikou zaspomínala na daný pamätný deň, či dokonca “pošérovala” playlist charakteristických piesní tej doby.
3. fáza: Interaktívny kvíz, vďaka ktorému si mohli followeri MV SR otestovať, čo všetko si z kampane zapamätali.
1. fáza: Reels videá, ktoré úderne demonštrujú život pred rokom '89, či už v kontexte dostupnosti kultúry, voľnosti pohybu a ďalších bežných súčastí života, pričom posolstvom každého je, že to, čo dnes ľudia vnímajú ako samozrejmosť, v minulosti samozrejmosťou nebolo.
2. fáza: Piatkom 17. novembra sledovateľov sprevádzala fiktívna osoba, ktorej študenti vytvorili identitu, a ktorá stelesňuje študentku z námestia 17. novembra 1989. Svojou optikou zaspomínala na daný pamätný deň, či dokonca “pošérovala” playlist charakteristických piesní tej doby.
3. fáza: Interaktívny kvíz, vďaka ktorému si mohli followeri MV SR otestovať, čo všetko si z kampane zapamätali.
K 19. novembru sú uverejnené na FB a IG profile všetky plánované výstupy kampane – konkrétne 4 reels videá, kvíz a 4 graficky – textové príspevky, ktoré majú spolu viac ako 50-tisíc videní a približne 760 interakcií v podobe lajkov, komentárov a zdieľaní. Práca študentov zaujala aj redakciu portálu Aktuality.sk a o komunikačnej kampani pripravili článok, v rámci ktorého doktorka Števčat Szabóová konštatovala: “Okrem slušných čísel podnietila kampaň aj diskusiu medzi tými, ktorí oslavujú Nežnú revolúciu a tými, ktorí tento deň nepovažujú za výhru. A aj o tom by mal byť efekt komunikačnej sociálnej kampane – hovoriť o veci a snažiť sa o zmenu.”
Tento výstup je pokračovaním spolupráce KMKAR a MV SR, keďže koncom roka 2022 vznikla PR kampaň, ktorej cieľom bolo zmeniť negatívny naratív slovenskej spoločnosti na odídencov z Ukrajiny, ktorá zaujala aj britského veľvyslanca na Slovensku, a poctil tak v marci tohto roka Filozofickú fakultu a Inkubátor KMKAR svojou návštevou.
Záverom už len – MV SR vo svojej tlačovej správe uviedlo peknú myšlienku, a síce: “komunikačnú kampaň sme vytvorili práve v spolupráci s vysokoškolskými študentmi, čo je peknou symbolikou v kontexte pripomínanej udalosti.”
Linky na reels videá kampane:
- Štúdium v zahraničí – pred ‘89 a dnes
- Dostupnosť hudby – pred ‘89 a dnes
- Polícia – pred ‘89 a dnes
- Dostupnosť potravín – pred ‘89 a dnes
Všetky ďalšie výstupy nájdete na FB Ministerstva vnútra SR.
Text: Mgr. Veronika Števčat Szabóová, PhD., FF – Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy
Foto: FB MV SR
Foto: FB MV SR
Uverejnené: 20. novembra 2023