Letná škola v Plzni zameraná na inklúziu
Jednotliví účastníci z inštitúcií The Hague Hogeschool, Holandsko; International Institute of Social Studies, Holandsko; Západočeská univerzita v Plzni a Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre si vymieňali rôzne pohľady a skúsenosti o aplikácii inkluzívnych princípov v rámci vysokoškolského vzdelávania a spoločnosti.
O bohatý a inklúziou naplnený program sa starali českí partneri, ktorých cieľom bolo nastaviť pohľad na inklúziu ako takú prostredníctvom stretnutí v neziskovej organizácii Tady a teď, kde nám priblížili systém pomoci osôb, ktorí sú sociálne znevýhodnení (etnicky, jazykovo, nízkopríjmovo, dlhodobo nezamestnaní). Okrem iného sme navštívili aj zaujímavé a netradičné miesta v Prahe, najmä miesta kde pobývajú ľudia bez domova. Stretli sme sa aj s jedným človekom, ktorý nám porozprával jeho vlastné skúsenosti bezdomovectva a drogovej závislosti. Ďalej sme sa zúčastnili brunchu spojeného so storytellingom, kde sme hovorili o skúsenostiach imigrantov z Ukrajiny. Súčasťou letnej školy boli aj kreatívne dielne pri tvorení vlastného denníka, kde sme si celý týždeň zapisovali dojmy, informácie, pocity atď. Druhou kreatívnou úlohou bolo vytvoriť originálny priestor pre vyjadrenie inklúzie svojimi očami.
Prostredníctvom medzinárodného projektu Changing Our Story: The Pursuit of Inclusive Education a metódy storytellingu (2021-1-CZ01-KA220-HED-000031180) bolo motívom zlepšiť vnímanie inklúzie (nielen) vo vysokoškolskom prostredí. Projekt kladie dôraz na zapojenie a profesionálny rozvoj študentov, zamestnancov a vyučujúcich v rámci vysokoškolského sektora. Viac informácií nájdete TU.
O bohatý a inklúziou naplnený program sa starali českí partneri, ktorých cieľom bolo nastaviť pohľad na inklúziu ako takú prostredníctvom stretnutí v neziskovej organizácii Tady a teď, kde nám priblížili systém pomoci osôb, ktorí sú sociálne znevýhodnení (etnicky, jazykovo, nízkopríjmovo, dlhodobo nezamestnaní). Okrem iného sme navštívili aj zaujímavé a netradičné miesta v Prahe, najmä miesta kde pobývajú ľudia bez domova. Stretli sme sa aj s jedným človekom, ktorý nám porozprával jeho vlastné skúsenosti bezdomovectva a drogovej závislosti. Ďalej sme sa zúčastnili brunchu spojeného so storytellingom, kde sme hovorili o skúsenostiach imigrantov z Ukrajiny. Súčasťou letnej školy boli aj kreatívne dielne pri tvorení vlastného denníka, kde sme si celý týždeň zapisovali dojmy, informácie, pocity atď. Druhou kreatívnou úlohou bolo vytvoriť originálny priestor pre vyjadrenie inklúzie svojimi očami.
Prostredníctvom medzinárodného projektu Changing Our Story: The Pursuit of Inclusive Education a metódy storytellingu (2021-1-CZ01-KA220-HED-000031180) bolo motívom zlepšiť vnímanie inklúzie (nielen) vo vysokoškolskom prostredí. Projekt kladie dôraz na zapojenie a profesionálny rozvoj študentov, zamestnancov a vyučujúcich v rámci vysokoškolského sektora. Viac informácií nájdete TU.
Text: PaedDr. Vladimíra Poláčková, PhD., PaedDr. Barbora Sender, PhD., PF – Katedra pedagogiky
Foto: autorky a zúčastnené študentky
Foto: autorky a zúčastnené študentky
Uverejnené: 29. mája 2023