Erasmus+ spolupráca s Indiou
Kľúčová akcia 1 – Vzdelávacia mobilita jednotlivcov/Mobilitné projekty vysokých škôl medzi krajinami programu a partnerskými krajinami, projekt číslo 2020-1-SK01-KA107-078059 podala UKF zastúpená rektorom prof. RNDr. Liborom Vozárom, CSc. Jednou z univerzít, na ktoré bola alokovaná časť sumy v rámci medzinárodnej spolupráce je Chaudhary Charan Singh University v Meerut, India.
K významnému rozšíreniu spolupráce UKF v Nitre s indickými inštitúciami prispeli svojimi aktivitami pracovníci Pedagogickej fakulty UKF a Fakulty prírodných vied a informatiky UKF prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc., prof. RNDr. Daša Munková, PhD., a prof. RNDr. Michal Munk, PhD. Uvedená trojica pedagógov UKF sa počas svojej návštevy na Chaudhary Charan Singh University v Meerute zúčastnila medzinárodnej konferencie Social Justice in International Perspective (vyžiadané vystúpenia Effort of the Slovak Republic to Contribute to Elimination of Human Injustice by Means of Integration of Ukrainian Pupils and Students into the Slovak System of Education, Language Justice a Artificial Intelligence and Social Justice) a na medzinárodnom sympóziu Teacher Education in India and Slovakia, do ktorého boli so svojimi prednáškami Teacher training in Slovakia, Machine Translation in Education a Artificial Intelligence in Context of Education zaradení ako hlavní prednášajúci. Chaudhary Charan Singh University v Meerute patrí medzi špičkové univerzity v Indii, čoho dôkazom je získanie najvyššieho hodnotenia A++, ktoré udeľuje vysokoškolským inštitúciám Národný hodnotiaci a akreditačný úrad (NAAC).
Okrem vzájomnej spolupráce v oblasti vysokoškolského vzdelávania uvedená trojica reprezentantov UKF v Nitre diskutovala s predstaviteľom vládnej organizácie DRDO Shailendrom Jaiswalom o možnostiach vzájomnej spolupráce medzi univerzitami a priemyselným odvetvím na Slovensku a v Indii.
V rámci uvedených podujatí boli prezentované aj publikačné výsledky vzájomnej slovensko-indickej vedecko-výskumnej spolupráce, a to knižné publikácie:
Anna Sandanusová a kol.: Reflexia aktuálnych poznatkov o kompetenciách učiteľa (kap. 11, s. 219 – 240, Pradeep Kumar Misra: Politika a postupy hodnotenia učiteľov v Indii). Praha: Verbum, 2018. ISBN 978-80-87800-48-5. (Publikačný výstup projektu APVV 14-0446 Ho-Ku Hodnotenie kompetencií učiteľa, doba riešenia: 01. 07. 2015 – 30. 06. 2019, koordinátor projektu: prof. PaedDr. Zdenka Gadušová, CSc.)
a
Kaushik Kumar (Ed.): Engineering Pedagogy Towards Outcome-Based Education (kap. 8, s. 121 – 136, Alena Hašková – Peter Kuna – Miloš Palaj: Information Transfer in Education: Case Study Based on Teaching Lowcost Control Unit Programming), Taylor & Francis Group, LLC, 2023. ISBN: 978-0-367-53743-2 (hbk), 978-0-367-53745-6 (pbk), 978-1-003-08316-0 (ebk). DOI: 10.1201/9781003083160.
K rozširovaniu spolupráce s Chaudhary Charan Singh University v Meerute by mala prispieť aj návšteva dekana Pedagogickej fakulty CCS University na UKF v Nitre, ktorá by sa mala realizovať ešte v tomto akademickom roku. V širších dimenziách k rozširovaniu spolupráce s Indiou by mohli prispieť aj výsledky rokovaní delegácie UKF v Nitre s prof. Pradeepom Kumarom Misrom, riaditeľom Centre for Policy Research in Higher Education, National Institute of Education Planning and Administration v New Delhi.
Akademickým prínosom týchto Erasmus+ medzinárodných mobilít je významná internacionalizácia UKF v Nitre v súlade so Stratégiou internacionalizácie univerzity a partnerskej vysokej školy v Indii, aplikovanie získaných poznatkov v rámci dobrej praxe v zahraničí s cieľom modernizovať obe inštitúcie, spoločné medzinárodné publikácie, rozvoj pedagogických zručností účastníkov mobilít, zvýšenie ich kvalifikačného portfólia, ako aj prijať odborníkov zo zahraničia a ich odborné prednášky pre študentov a zamestnancov UKF.
Okrem vzájomnej spolupráce v oblasti vysokoškolského vzdelávania uvedená trojica reprezentantov UKF v Nitre diskutovala s predstaviteľom vládnej organizácie DRDO Shailendrom Jaiswalom o možnostiach vzájomnej spolupráce medzi univerzitami a priemyselným odvetvím na Slovensku a v Indii.
V rámci uvedených podujatí boli prezentované aj publikačné výsledky vzájomnej slovensko-indickej vedecko-výskumnej spolupráce, a to knižné publikácie:
Anna Sandanusová a kol.: Reflexia aktuálnych poznatkov o kompetenciách učiteľa (kap. 11, s. 219 – 240, Pradeep Kumar Misra: Politika a postupy hodnotenia učiteľov v Indii). Praha: Verbum, 2018. ISBN 978-80-87800-48-5. (Publikačný výstup projektu APVV 14-0446 Ho-Ku Hodnotenie kompetencií učiteľa, doba riešenia: 01. 07. 2015 – 30. 06. 2019, koordinátor projektu: prof. PaedDr. Zdenka Gadušová, CSc.)
a
Kaushik Kumar (Ed.): Engineering Pedagogy Towards Outcome-Based Education (kap. 8, s. 121 – 136, Alena Hašková – Peter Kuna – Miloš Palaj: Information Transfer in Education: Case Study Based on Teaching Lowcost Control Unit Programming), Taylor & Francis Group, LLC, 2023. ISBN: 978-0-367-53743-2 (hbk), 978-0-367-53745-6 (pbk), 978-1-003-08316-0 (ebk). DOI: 10.1201/9781003083160.
K rozširovaniu spolupráce s Chaudhary Charan Singh University v Meerute by mala prispieť aj návšteva dekana Pedagogickej fakulty CCS University na UKF v Nitre, ktorá by sa mala realizovať ešte v tomto akademickom roku. V širších dimenziách k rozširovaniu spolupráce s Indiou by mohli prispieť aj výsledky rokovaní delegácie UKF v Nitre s prof. Pradeepom Kumarom Misrom, riaditeľom Centre for Policy Research in Higher Education, National Institute of Education Planning and Administration v New Delhi.
Akademickým prínosom týchto Erasmus+ medzinárodných mobilít je významná internacionalizácia UKF v Nitre v súlade so Stratégiou internacionalizácie univerzity a partnerskej vysokej školy v Indii, aplikovanie získaných poznatkov v rámci dobrej praxe v zahraničí s cieľom modernizovať obe inštitúcie, spoločné medzinárodné publikácie, rozvoj pedagogických zručností účastníkov mobilít, zvýšenie ich kvalifikačného portfólia, ako aj prijať odborníkov zo zahraničia a ich odborné prednášky pre študentov a zamestnancov UKF.
Text a foto: prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc., PF – Katedra techniky a informačných technológií
Uverejnené: 18. apríla 2023