Ukazujú študentom, ako správne uvádzať zdroje
Zazdrojuj to správne! Áno, tak sa volá ďalší projekt, ktorý vyšiel z rúk Katedry marketingovej komunikácie a reklamy FF UKF. Jeho hlavnou myšlienkou je tak zatvoriť pomyselné dvere plagiátorstvu a ukázať študentom stredných škôl, ako správne uvádzať zdroje. Myšlienka tohto projektu sa zrodila v hlavách študentiek prvého ročníka magisterského štúdia, ktoré vnímajú veľmi nízku informovanosť a orientovanosť študentov stredných škôl v tejto problematike. Dievčatá sa tak na základe skúseností, ktoré nadobudli za posledné roky štúdia, a v sprievode odborných publikácií rozhodli vytvoriť krátky e-book. Ten vysvetľuje, aký je rozdiel medzi citátom a parafrázou, ako rozlíšiť zdroje v texte či ako písať bibliografické odkazy a podobne.
Pýtate sa, ako samotný e-book vyzerá? E-book zobrazuje jednotlivé ukážky uvádzania zdrojov vo worde, ale aj v prezentáciách. A čo ak v ňom náhodou nenájdete nejaký konkrétny typ bibliografického odkazu? V tom prípade vás autorky odkážu na iné publikácie, kde svoj hlad po nenájdenom zápise určite utíšite.
Vzhľad e-booku, ako aj celého projektu, je navrhnutý v univerzitnej modrej farbe. Autorkami projektu sú Bc. Katarína Sára Plachá, Bc. Martina Farkašová, Bc. Adriana Vrabcová, Bc. Zuzana Chlepková, Bc. Ivana Chlepková, Bc. Michaela Pavelková a Bc. Lucia Barcziová.
So správnosťou e-booku pomohla študentkám aj Univerzitná knižnica UKF, konkrétne pán Ing. Peter Kružlík a pán Mgr. Eugen Trajtel. Samotný e-book je prístupný každému. Študenti si ho môžu prečítať, alebo stiahnuť.
Celý projekt je určený študentom stredných škôl, preto študentky za pomoci MPC (Metodicko-pedagogického centra) zaslali na viaceré slovenské stredné školy e-mailovou formou informačný leták projektu spolu s odkazom na samotný e-book. Autorky tak dúfajú, že aspoň malou časťou prispejú k zlepšeniu informovanosti žiakov v tejto oblasti a zamedzia tak neúmyselnému plagiátorstvu, ktoré môžeme na stredných školách často vídať.
Svoju prácu na projekte študentky vnímajú ako skvelý spôsob prepojenia teoretických znalostí a praktických skúseností. Ich práca tak nie je len o akejsi povinnosti, ale aj o veľkej tímovej akcii, ktorá ako samy povedali: „ich posúva ďalej do rušného sveta plného marketingových projektov“.
Projekt vznikol ako výstup projektu Kega 041UKF-4/2021 Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z, v rámci predmetu teória sociálnej a masmediálnej komunikácie pod odborným vedením doc. Mgr. Lucie Spálovej, PhD.
Text: Bc. Ivana Chlepková
Foto: autorky projektu ZAZDROJUJ TO SPRÁVNE!
Foto: autorky projektu ZAZDROJUJ TO SPRÁVNE!
Uverejnené: 30. novembra 2021