Študentský projekt „zapĺňal diery v duši“
Študenti marketingovej komunikácie a reklamy, konkrétne druhého ročníka, dostali, ako každý rok, zaujímavý ročníkový projekt. Išlo o propagáciu ich odboru, pričom tému a spôsob ako prilákať budúcich uchádzačov si mohli zvoliť sami. Študenti sa nechceli zamerať len na zviditeľnenie odboru, preto sa rozhodli spojiť prospešné s užitočným a zamerali sa na problematiku zhoršujúceho sa duševného zdravia študentov počas pandémie. Tak vznikol projekt E-mental KMKaR so sloganom „KMKári zaplnia tvoje diery v duši", ktorý začal 19. marca 2021.
Čo sme E-mentalom chceli docieliť?
Naším prvotným cieľom bolo vzbudiť záujem o štúdium na našej katedre a zároveň poukázať na stav duševného zdravia študentov a pomôcť ho zlepšiť.
V projekte sme:
Naším prvotným cieľom bolo vzbudiť záujem o štúdium na našej katedre a zároveň poukázať na stav duševného zdravia študentov a pomôcť ho zlepšiť.
V projekte sme:
- priniesli rôzne rady a tipy, ako sa v momentálnej dobe vyrovnať so psychickou záťažou,
- upriamili pozornosť na to, aká je psychická pohoda dôležitá,
- ukázali, ako zvládame psychické zdravie my,
- ukázali, ako nám náš odbor v tomto napomáha.
Ako sociálnu platformu sme si zvolili Instagram, kde sme pravidelne pridávali rôzne tipy. Podarilo sa nám zrealizovať aj veľkú súťaž, v ktorej mali súťažiaci kreslením vyjadriť svoje pocity pomocou grafických programov alebo klasicky na papier či plátno. Do súťaže sme získali rôzne hodnotné ceny, ako napríklad ponožky od firmy Fusakle, poukážku na tetovanie, náramky z minerálov, balenie Caprisun, hodinové fotenie, rôzne poukážky a mnoho ďalších. Okrem toho Fusakle ponúkli stáž pre jedného zo súťažiacich, ktorý by ich ohúril svojim dielom. V pomerne krátkom čase sa nám podarilo získať viac ako 400 followerov.
V priebehu semestra nás značka Fusakle inšpirovala k vytvoreniu mini súťaže. Tá trvala 24 hodín, pričom na zapojenie sa do súťaže stačilo jednoducho postnúť fotku/video/boomerang zo svojho dňa na sociálnej sieti Instagram. Výhercovia tejto súťaže boli traja – každý získal 3 páry ponožiek od Fusakle.
V druhej polovici projektu sme spolupracovali so slovenskými influencermi, ktorí naše posolstvo podporovali. Snažili sme sa o to, aby študenti nemysleli stále len na negatívne veci. Takýmto spôsobom sme chceli našich sledovateľov odreagovať a taktiež ich zabaviť. Deň s influencermi niesol názov Virtuálka. Príkladom našej Virtuálky je deň s Emou Lacovou, Jurom Dankom, Miškou Kertészovou, Miroslavom Baloghom (známym tiež pod menom Spunkey) alebo Matúšom Okajčekom. Pokiaľ ste ich nestihli, tak sa nemáte čoho obávať – všetky Virtuálky nájdete na našom IG profile @e_mental.kmkar uložené v highlightoch. Okrem Virtuálok prebehli na profile aj dva livestreamy. Prvý bol s Marekom z IPčka a druhý livestream viedli dve študentky z nášho projektového tímu, ktoré odpovedali na otázky týkajúce sa psychického zdravia, no tiež priblížili študentský život. Projekt bol ukončený v nedeľu 9. mája vyhlásením piatich výhercov hlavnej súťaže.
Veríme, že sme prispeli k povedomiu o dôležitosti psychického zdravia a tak isto aj o našej katedre. Zároveň by sme chceli vysloviť vďaku všetkým zúčastnením a súťažiacim.
Za projekt E-mental KMKaR vypracovali: Michaela Pavlíková a Linda Draškovič – študentky 2. ročníka bakalárskeho stupňa na Katedre marketingovej komunikácie a reklamy FF
Uverejnené: 24. mája 2021