Médiá v čase koronakrízy: Ako sa zmenili?
Aké dopady má pandémia na mediálnu sféru? Trpia regionálne médiá? Šíria sa počas krízy súvisiacej s COVID-19 výraznejšie dezinformácie? Ako sa menia televízne obsahy? Ako sa komunikácia v médiách počas koronakrízy odráža na duševnom zdraví? Na tieto otázky sa pokúsili odpovedať účastníci vedeckovýskumného seminára pre doktorandov a mladých vedeckých výskumníkov s názvom Médiá v čase koronakrízy.
Seminár, ktorého usporiadateľom boli Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy FF UKF v spolupráci s Katedrou mediamatiky a kultúrneho dedičstva Fakulty humanitných vied Žilinskej univerzity v Žiline, Katedra marketingových komunikací Vysokej školy kreativní komunikace v Prahe a Európska akadémia manažmentu, marketingu a médií v Bratislave, sa uskutočnil 16. apríla 2021, a to v rámci riešenia výskumných projektov APVV-18-0257 Inkubátor multimediálnej digitálnej produkcie – recipročný transfer vedy, umenia a kreatívnych priemyslov a AGA CZ-20200415/010 – 5/2020 Nové trendy v marketingové komunikaci v interkulturních souvislostech.
Na seminári odzneli inšpiratívne príspevky, mapujúce dopady krízy na mediálnu komunikáciu, a zároveň sa rozvinul vedecký dialóg pod gestorstvom významných odborníkov z viacerých inštitúcií. Na záver účastníci vyjadrili želanie vytvoriť tradíciu vzájomnej spolupráce v organizovaní tohto vedeckého podujatia.
Text: prof. Mgr. Katarína Fichnová, PhD., FF – Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy
Ilustračné foto v perexe: pixabay.com
Uverejnené: 19. apríla 2021