Bookovník: Daj knihe druhú šancu
Keď študentky marketingovej komunikácie a reklamy dostali na predmete psychológia reklamy úlohu vytvoriť projekt, ktorý bude riešiť problémy literatúry, spočiatku nevedeli, kde začať. Postupne však doladili nápad i dizajn a realizácia bola len otázkou času. Ich Bookovník zaujal aj nitriansky Antikvariát Zrkadlo a projekt tak získal ďalší rozmer.
„Ako študentky vieme, aké môže byť niekedy ťažké vybrať si knihu z toľkých možností. Pritom nám chýbajú kvalitné recenzie a hlavne osobná skúsenosť s príbehom knihy, napríklad čo prežíval čitateľ po prečítaní,“ priblížila nám projekt tretiačka Michaela Nosianová. „Práve preto sme sa rozhodli, že aspoň takto pomôžeme nielen našim rovesníkom.“
Autorkami projektu Bookovník – Daj knihe druhú šancu sú študentky (na foto zľava) Paulína Karabová, Andrea Mináriková, Michaela Nosianová, Kristína Šabová, Luena Michaela Quintas. Ako potvrdili, pomáhajú si všetky navzájom, ani jedna nie je tá, ktorá nič nerobí či naopak tá, ktorá robí všetko.
Do Bookovníka sa môže zapojiť ktokoľvek, kto má záujem. Stačí si pozrieť profil na instagrame s názvom @bookovnik a poslať recenziu. Študentky vám dokonca, ak si neviete rady, obratom pošlú otázky. Takisto sa potešia, ak im pošlete obľúbenú časť knižky – môžete ju aj nahrať do zvukového záznamu, prípadne ju nahrajú ony. Tí, ktorí sa zapoja, sú automaticky zapojení do súťaže o knižku podľa vlastného výberu.
Knihu môžete aj darovať
„Samozrejme, sme ale mysleli aj na to, že sa blíži obdobie Vianoc a nie všetci majú šťastie len tak ísť do kníhkupectva a kúpiť si novú knihu,“ pokračuje Michaela. „Spojili sme sa s Antikvariátom Zrkadlo, v ktorom dávajú dievčatá šancu starším knižkám a náš projekt sa im veľmi zapáčil. Preto sme dali projektu ďalší rozmer a ak má niekto záujem, môže knižku darovať. A komu? Pri projekte sme mysleli na deti, ktoré nie sú z bežných rodín a svoje detstvo trávia v domove. Oslovili sme teda Centrum pre deti a rodiny v Nitre, ktorým knižky pred Vianocami odovzdáme. Zahráme sa tak na Secret Santu a veríme, že im tak ich Vianoce spestríme.“
Profil @bookovnik získal v priebehu pár dní hranicu vysnívaných 100 followerov, ktorú si študentky stanovili ako minimum. Každý deň pridávajú jeden príspevok, ktorý pozostáva z recenzie a zvukovej nahrávky obľúbenej časti knižky.
Projekt je príťažlivý aj tým, že je spojený so súťažou. Ukončený bude symbolicky 24. 12. – budúce marketérky vtedy vyžrebujú výhercu knižky, ktorú následne doručia. „Jediné, čo musíme ešte doladiť, je vyzbieranie čo najväčšieho počtu kníh pre deti z domova a vytvorenie záložiek, ktoré by sme chceli dať aspoň do knižiek, ktoré boli uverejnené na našom Instagramovom profile,“ uzatvorila Michaela Nosianová aj v mene ďalších autoriek projektu.
Text: Mgr. Jana Krajčovičová, R – Oddelenie médií
Foto: autorky projektu Bookovník
Foto: autorky projektu Bookovník
Uverejnené: 8. 12. 2020