L3-banner-media

Hľadá sa číslo 10: kampaň s vyšším cieľom

Päť študentiek a jeden študent Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Filozofickej fakulty UKF si chcelo vziať z predmetu Digitálny guerillový marketing čo najviac a vytvoriť reálnu sociálnu kampaň. Rozhodli sa preto hľadať vážny sociálny problém, na ktorý je potrebné upozorniť a bojovať s ním. Tak vznikol profil na sociálnej sieti Instagram s názvom „hladasacislo10“, ktorý vzbudil patričnú zvedavosť.
hladasacislo10
Ide o odkaz na fakt, že každá desiata autonehoda na Slovensku je spôsobená vodičom pod vplyvom alkoholu. Navyše, tieto dopravné nehody spôsobujú najviac mladí vodiči vo veku od 18 do 29 rokov. Práve táto veková kategória je častým používateľom Instagramu, čo bol jeden zo základov úspechu kampane.
Podľa jedného z autorov kampane Michala Podskoča, študenta digitálnej marketingovej komunikácie, alkohol a obzvlášť alkohol za volantom patria medzi najväčšie problémy Slovenska, pred ktorými sa mnohokrát zatvárajú oči: „Na Slovensku sa pravidelne nájdu opití šoféri, ktorí nafúkajú nemalé percento alkoholu. Samotná téma kampane, teda alkohol za volantom, nám napadla hlavne preto, že o nej počujeme dennodenne v správach, či čítame v novinách – a to už často v podobe konkrétnych tragických prípadov nehôd, ktoré sa stali po požití alkoholu.“
Študenti si na vzbudenie záujmu u ľudí zvolili formu teasingovej kampane, pri ktorej nikto okrem influencerov prvotne nevedel, o čo ide. Známi ľudia postupne pridávali neznámy post v podobe plnej fľaše alkoholu s nápisom „Hľadá sa“ do svojich instagramových príbehov. Vďaka ich dosahu boli oslovené početné skupiny ľudí, ktoré následne profil a celú kampaň sledovali až do záverečného rozuzlenia.
hladasa  hladasacislo10 kampan  hladasa kampan
„Z nášho instagramového účtu sme pristupovali ku každému zvedavému užívateľovi osobitne,“ približuje priebeh kampane Michal. „Stalo sa nám, že sme dostali množstvo správ s otázkami, ale aj s pripomienkami – niektoré z nich sme aj zapracovali do kampane. Išlo aj o influencerov, ktorí sa chceli pridať k nám bez toho, aby sme ich oslovili. Po celý čas sme udržiavali rovnaký tone of voice a riešili s užívateľmi komentáre, kedy sme museli občas aj nevhodné komentáre vymazať, pretože niektorí užívatelia boli už veľmi blízko k odhaleniu pointy. Pomocou priameho marketingu sme teda vedeli docieliť, že viac ako 70 % užívateľov s nami vydržalo až do konečného odhalenia.“
Kampaň nakoniec zdieľalo až 40 známych osobností, ku ktorým sa pridalo zatiaľ 350 neoslovených ľudí. Profil doteraz zasiahol viac ako 50-tisíc ľudí a dosiahol viac ako 3000 interakcií.
Ako hovorí Michal Podskoč, „cieľom našej kampane je, že chceme, aby si ľudia uvedomili problém alkoholu na Slovensku a začali sa na alkohol pozerať s väčšou vážnosťou a najmä zodpovednosťou. Chceme, aby mladí ľudia brali alkohol s rešpektom a ohľadom na následky. Dúfame, že si vďaka našej kampani minimálne jeden človek uvedomí, aké následky môže mať alkohol za volantom.“
hladasa blok
Text: Mgr. Jana Krajčovičová, R – Oddelenie médií
Foto: tvorcovia kampane Denisa Szabová, Janka Kucharová, Bianka Bugárová, Adriana Récka, Michal Podskoč a Natália Filkornová

Kontaktné informácie

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
tel: +421 37 6408 111
IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590
 
E-schránka: ico://sk/00157716 
 
fb ikona  icon instagram

Mediálni partneri

logo nitraden web      logo dab
logo mlyny Nitricka logo web
logo centro male dnes24 cmyk
logo NISYS nove            promenada logo color