L3 banner studium new

digitálna ekokonomika

Študijný odbor: ekonómia a manažment
Stupeň štúdia: magisterské štúdium
Forma štúdia: denná
Štandardná dĺžka štúdia: 3 roky
Jazyk poskytovania: slovenský jazyk
Osoba zodpovedná za študijný program: Beňuš Štefan, prof. Mgr., PhD.
Fakulta: Fakulta prírodných vied a informatiky

Opis študijného programu: Opis
Odporúčaný študijný plán: Študijný plán
Predmety študijného programu: Informačné listy
 
Profil absolventa a výstupy vzdelávania

Absolvent magisterského študijného programu Digitálna ekonomika dokonale rozumie významu a príležitostiam, ktorým čelia spoločnosti a spoločnosť v dôsledku digitálnej transformácie, a tomu, ako môžu spoločnosti profitovať z nového digitálneho vývoja. Absolvent pozná nástroje na iniciovanie, navrhovanie a implementáciu digitálnych inovácií v organizáciách. Absolvent je ekonóm, ktorý dôkladne pozná potreby, spôsoby a možnosti uplatnenia informačných technológií v podnikovej praxi. Má integrované znalosti z ekonómie, financií, informatiky, informačných systémov, dátovej vedy, umelej inteligencie, manažmentu, digitálneho marketingu a stratégie so zameraním na digitalizáciu podnikania. Teoretický základ v týchto oblastiach slúži ako základ pre rôzne perspektívy vo vývoji digitálnych obchodných modelov najmä v špecifických oblastiach relevantných pre digitalizáciu. Táto jedinečná kombinácia znalostí umožní absolventovi udržať si konkurenčnú výhodu na trhu práce. Absolventi sú ideálne pripravení začať riadiť digitálny biznis, riadiť digitálnu transformáciu tradičných spoločností alebo zakladať vlastné inovatívne start-upy. Absolvent sa uplatní na pozíciách vyžadujúcich vysokú úroveň digitálneho vedenia, napríklad v oblastiach riadenia digitálnych produktov, digitálneho podnikania, (IT) poradenstva, riadenia podnikovej architektúry, riadenia digitálnej transformácie, rozvoja podnikania alebo digitálneho marketingu v rôznych oblastiach, vrátane digitálnych aj tradičných spoločností, verejných inštitúcií, mimovládnych organizácií, neziskových organizácií, start-upov a poradenských firiem. Absolvent vie komunikovať v anglickom jazyku, je medzinárodne uplatniteľný, schopný pracovať v multikultúrnom prostredí.

Po absolvovaní magisterského štúdia Digitálnej ekonomiky absolventi získajú:

Pokročilé vedomosti z ekonómie a manažmentu, spracovania a analýzy údajov. Dokonale rozumie významu a príležitostiam, ktorým čelia spoločnosti a spoločnosť v dôsledku digitálnej transformácie, a tomu, ako môžu spoločnosti profitovať z nového digitálneho vývoja. Absolvent pozná nástroje na iniciovanie, navrhovanie a implementáciu digitálnych inovácií v organizáciách. Absolvent je ekonóm, ktorý dôkladne pozná potreby, spôsoby a možnosti uplatnenia informačných technológií v podnikovej praxi.  Absolventi preukážu pokročilé vedomosti z oblasti analytických nástrojov manažéra v ekonómii, dátovej vedy, z prístupov k spracovaniu veľkého množstva ekonomických údajov, pričom sa orientujú aj vo všeobecných ekonomických procesoch a dokážu komunikovať s biznis klientmi. Absolventi preukážu pokročilé znalosti o možnostiach analýzy ekonomických javov pri využití informačných technológií. To im umožní okrem iného aj aplikovať metódy umelej inteligencie na podporu manažérskych úloh a manažérskeho rozhodovania.

 Absolventi sú schopní analyzovať a vyhodnocovať informačné toky v ekonomických systémoch, analyzovať, navrhovať a prevádzkovať informačné systémy v podnikoch a verejnej správe. Absolventi dôkladne poznajú potreby, spôsoby a možnosti uplatnenia informačných technológií v podnikovej praxi. Chápu vplyv digitalizácie na podnikanie a spoločnosť. 

Absolventi vedia modelovať organizáciu a podnikové procesy, získavať komplexný prehľad o informačných väzbách a navrhovať ich racionalizáciu. Absolventi vedia analyzovať, navrhovať a implementovať informačné systémy podnikov a verejnej správy, tiež vedia formulovať požiadavky na inovácie informačných systémov, aplikovať moderné informačné a komunikačné technológie.

Absolvent je schopný analyzovať problémy na makroekonomickej a mikroekonomickej úrovni, navrhovať a realizovať riešenia a hodnotiť dosahy ekonomických a manažérskych rozhodnutí. Má zručnosti a schopnosti tvorivého uplatňovania nadobudnutých vedomostí a osvojených myšlienkových postupov, disponuje rozvinutými komunikačnými a analytickými zručnosťami nevyhnutnými pre výkon vyšších manažérskych a odborných funkcií.

 Absolventi ovládajú poznatky o princípoch jednotlivých pokročilých metód, ako aj o súvislostiach medzi rôznymi metódami tak, aby sa v reálnej situácii vedeli správne rozhodnúť, ktorú z metód použiť. Vedia kriticky hodnotiť rôzne možnosti a prístupy k riešeniam a presvedčivo argumentovať v prospech vlastného výberu. Výsledky metód vedia správne interpretovať. Absolventi vedia riadiť projektové tímy a komunikovať so zákazníkmi firiem, vedia racionálne ohodnotiť ekonomický efekt z vývoja a prevádzkovania nových aplikácií.

Absolvent je schopný sledovať aktuálne výsledky výskumu a technologického rozvoja, chápať nové trendy, identifikovať ich dosahy a vďaka koncepčnému mysleniu prispievať k transferu aplikovateľného poznania do ekonomickej a manažérskej praxe. Absolvent preukazuje vysoký stupeň samostatnosti pri riešení konkrétnych problémov a projektov. Preukazuje schopnosť pracovať efektívne ako jednotlivec, člen, alebo vedúci tímu. Absolvent si osvojil sociálnu, environmentálnu a etickú zodpovednosť pri práci s údajmi a v rámci digitálnych transformácií. Dokáže prezentovať a obhajovať vlastné myšlienky pred odborným publikom, a to aj v cudzom jazyku, kriticky vyhodnocovať konkrétne situácie a niesť zodpovednosť za zverené úlohy alebo projekty.

Uplatnenie absolventov:

Absolvent má  integrované znalosti z ekonómie, financií, informatiky, informačných systémov, dátovej vedy, umelej inteligencie, manažmentu, digitálneho marketingu a stratégie so zameraním na digitalizáciu podnikania. Táto jedinečná kombinácia znalostí umožní absolventovi udržať si konkurenčnú výhodu na trhu práce. Absolventi sú ideálne pripravení začať riadiť digitálny biznis, riadiť digitálnu transformáciu tradičných spoločností alebo zakladať vlastné inovatívne start-upy. Absolvent sa uplatní na pozíciách vyžadujúcich vysokú úroveň digitálneho vedenia, napríklad v oblastiach digitálneho podnikania, riadenia podnikovej architektúry, riadenia digitálnej transformácie, rozvoja podnikania alebo digitálneho marketingu v rôznych oblastiach, vrátane digitálnych aj tradičných spoločností, verejných inštitúcií, mimovládnych organizácií, neziskových organizácií, start-upov a poradenských firiem.

Študijný program druhého stupňa vysokoškolského štúdia Digitálna ekonomika pripravuje absolventov, ktorí sa budú uplatňovať ako špecialisti v oblasti vedy a techniky (ISCO 08 kód 21 ), špecialisti pracujúci v administratívnych, podporných a obchodných činnostiach (ISCO 08 kód 24), špecialisti v oblasti informačných a komunikačných technológií (ISCO 08 kód 25) a špecialisti v spoločenských vedách (ISCO08 kód 26). Takisto sa môžu uplatňovať v pracovných pozíciách vo firemnom sektore najmä v oblasti riadenia, stratégie a rozvoja. Ich predpokladané pracovné pozície sú riadiaci pracovníci, ekonomickí analytici, vedúci projektantských tímov, správcovia informačných systémov ekonomických subjektov a verejnej správy.

V zmysle Nariadenia Vlády SR č.341/2004 Z.z, ktorým sa ustanovujú katalógy pracovných činností v zmysle neskorších noviel sa môžu absolventi uplatniť:

ISCO 08 kód 121 Riadiaci pracovníci (manažéri) administratívnych a podporných činností

ISCO 08 kód 122 Riadiaci pracovníci (manažéri) odbytu, marketingu, výskumu a vývoj

ISCO 08 kód 132 Riadiaci pracovníci (manažéri) v priemysle, stavebníctve, doprave, logistike a poštových službách

ISCO 08 kód 133 Riadiaci pracovníci (manažéri) v oblasti informačných a komunikačných technológií

ISCO 08 kód 2413 Finanční analytici a špecialisti v oblasti finančníctva, poisťovníctva a ostatných finančných služieb

ISCO 08 kód 242 Špecialisti v oblasti riadenia a správy

ISCO 08 kód 2422 Špecialisti v oblasti stratégie a rozvoja

ISCO 08 kód 243 Špecialisti v oblasti predaja, marketingu a styku s verejnosťou

ISCO 08 kód 2511007 Manažér digitálnych služieb

ISCO 08 kód 2522 Správcovia systémov

ISCO 08 kód 335 Odborní pracovníci vo verejnej správe

Informácie o prijímacom konaní:

Fakulta prírodných vied a informatiky

FPV exteriér
Webové sídlo: www.fpvai.ukf.sk
Ďalšie informácie nájdete na:
 
prihlaska

Kontaktné informácie

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
tel: +421 37 6408 111
IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590
 
E-schránka: ico://sk/00157716 
 
fb ikona  icon instagram

Mediálni partneri

logo nitraden web      logo dab
logo mlyny Nitricka logo web
logo centro male dnes24 cmyk
logo NISYS nove            promenada logo color