L3 banner studium new

marketingová komunikácia a reklama

Študijný odbor: mediálne a komunikačné štúdiá
Stupeň štúdia: bakalárske štúdium
Forma štúdia: externá
Štandardná dĺžka štúdia: 3 roky
Jazyk poskytovania: slovenský jazyk
Osoba zodpovedná za študijný program: Fichnová Katarína, prof. Mgr., PhD.
Fakulta: Filozofická fakulta

Opis študijného programu: Opis
Odporúčaný študijný plán: Študijný plán
Predmety študijného programu: Informačné listy
 
Profil absolventa a výstupy vzdelávania

Cieľom študijného programu Marketingová komunikácia a reklama na 1. stupni je pripraviť absolventov a absolventky pre odbor tak, že absolvent/ka štúdia komplexne ovláda proces tvorby komunikačných prostriedkov (mediálnych, masmediálnych a marketingových) a vie realizovať komplexnú kampaň. Získal/a kľúčové poznatky z nosných tém jadra (marketoingová komunikácia a nástroje marketringovej komunikácie, komunikačné médiá, manažment organizácií a projektov v prostredí mediálnych marketingových a informačných inštitúcií a systémov) ako i ďalšie, ale aj v príbuzných disciplínach (psychológia, sociológia, lingvistika, ekonómia...). Ovláda terminologický aparát, má rozsiahle praktické a metodologické vedomosti, vie analyzovať, navrhovať, realizovať a interpretovať komplexné mediálne, masmediálne a marketingovo-komunikačné riešenia v tradičnom aj digitálnom prostredí, vykonávať výskum a interpretovať výsledky v tejto oblasti s vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti. Chápe základné organizačné postupy, dokáže riadiť tímy pracovníkov v oblasti mediálnej, masmediálnej a marketingovej komunikácie, je schopný autonómne pracovať a riešiť príbuzné problémy, je schopný samostatne pripravovať projekty a prevziať zodpovednosť za komplexné riešenia.

 

Teoretické vedomosti 

Absolvent/ka študijného programu mediálne a komunikačné štúdiá (1. stupeň):

  • dôkladne ovláda terminologický aparát odboru mediálne a komunikačné štúdiá,
  • má základné znalosti z oblastí teórie a dejín mediálnej, masmediálnej a marketingovej komunikácie,
  • má základné znalosti z príbuzných a nadväzujúcich odborov (filozofia, všeobecná a sociálna psychológia, ekonómia, sociológia, jazykoveda),
  • pozná terminológiu príbuzných vied,
  • ovláda metodologický aparát odboru a príbuzných odborov,
  • orientuje sa v literatúre k hlavnému odboru a príbuzným vedným disciplínam.

 

Praktické schopnosti, zručnosti a kompetencie

Absolvent/ka študijného programu mediálne a komunikačné štúdiá (1. stupeň) získa schopnosť:

  • analyzovať, spracovávať a interpretovať mediálne obsahy,
  • tvoriť produkty v tradičnom aj digitálnom prostredí (mediálne, multimediálne a marketingové),
  • samostatne analyzovať a riešiť rôzne odborné problémy spadajúce do odboru,
  • tvoriť informačné produkty rôzneho charakteru,
  • samostatne vyhľadávať a kriticky analyzovať literatúru a pramene k vybraným problémom a využívať existujúce informačné služby,
  • samostatne používať odborné termíny v materinskom a cudzom jazyku,
  • autonómne rozhodovať pri riešení praktických problémov,
  • efektívne pracovať v kolektíve a preberať na seba zodpovednosť pri výkone činností súvisiacich s odborom (mediálna, masmediálna a marketingová komunikácia),
  • kriticky myslieť pri interpretácii a hodnotení predložených produktov a obsahov.


Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti 

Absolvent/ka študijného programu mediálne a komunikačné štúdiá (1.stupeň) dokáže:

  • chápať etické, spoločenské a iné dôsledky svojich rozhodnutí, dodržiava etické princípy profesie,
  • porozumieť vzájomným vzťahom a súvislostiam v kontexte príbuzných odborov,
  • získané poznatky vie využívať i rozvíjať vo vlastnom profesionálnom raste, kontinuálne sledovať aktuálny vývoj v odbore,
  • aplikovať a presadzovať profesionálne praktiky v súlade s právnymi a etickými normami.
Uplatnenie absolventov:

Absolventi bakalárskeho študijného programu Marketingová komunikácia a reklama sú pripravení na uplatnenie v povolaniach spojených mediálnou a marketingovou komunikáciou ako sú pozície v reklamných, mediálnych a marketingových agentúrach, marketingovo-komunikačných oddeleniach komerčných i nekomerčných inštitúcií. Ide najmä o nasledovné pracovné pozície (niektoré ešte nemajú ustálený slovenský ekvivalent, preto ich uvádzame v angličtine):

  • Account Executive
  • Marketingový pracovník
  • Marketing Assistant - copywriter
  • Grafik reklamy (grafický dizajnér)
  • Promotér 
  • Nákupca mediálneho priestoru (media buyer)
  • Mediálny plánovač
  • SEO špecialista
  • Marketingový dátový analytik
  • Event marketingový pracovník
  • Promotér
  • Referent marketingu
  • Redaktor
Informácie o prijímacom konaní:

Filozofická fakulta

FF exterier
Webové sídlo: www.ff.ukf.sk
Ďalšie informácie nájdete na:
 

Kontaktné informácie

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
tel: +421 37 6408 111
IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590
 
E-schránka: ico://sk/00157716 
 
fb ikona  icon instagram

Mediálni partneri

logo nitraden web      logo dab
logo mlyny Nitricka logo web
logo centro male dnes24 cmyk
logo NISYS nove            promenada logo color