L3 banner studium new

riadenie kultúry a turizmu

Študijný odbor: vedy o umení a kultúre
Stupeň štúdia: bakalárske štúdium
Forma štúdia: externá
Štandardná dĺžka štúdia: 3 roky
Jazyk poskytovania: slovenský jazyk
Osoba zodpovedná za študijný program: Čukan Jaroslav, prof. PhDr., CSc.
Fakulta: Filozofická fakulta

Opis študijného programu: Opis
Odporúčaný študijný plán: Študijný plán
Predmety študijného programu: Informačné listy
 
Profil absolventa a výstupy vzdelávania

Bakalársky študijný program riadenie kultúry a turizmu je obsahovo širokospektrálny v záujme čo najširších možností uplatnenia absolventov. Absolvent študijného programu riadenie kultúry a turizmu si v bakalárskom štúdiu osvojí základné teoretické a metodologické východiská kulturológie a príbuzných vedných disciplín, získať dostatočné znalosti zo všeobecného kulturologického základu, dejín kultúry, umenia a kulturologických koncepcií. Na základe štúdia filozofických, antropologických, historických a geografických disciplín získa prehľad o vývine a štruktúre spoločnosti a kultúry. Kultúru a kultúrne procesy dokáže chápať a riešiť individuálne aj ako člen tímu v historických, priestorových, interdisciplinárnych a interetnických súvislostiach. Orientuje sa v odbornej literatúre a ovláda príslušnú terminológiu. Okrem toho má prehľad o základných právnych normách v kultúre a riadení kultúry a v cestovnom ruchu. Má znalosti o ekonomickom fungovaní inštitúcií tretieho sektoru a marketingu. Teoreticky aj prakticky ovláda základy cestovného ruchu vrátane služieb. Na primeranej úrovni dokáže identifikovať a riešiť kultúrne a sociálne problémy pre inštitúcie štátnej správy a regionálne inštitúcie. Je jazykovo zdatný, pripravený propagovať a popularizovať históriu umenia a kultúru s využitím najmodernejších dostupných informačných a komunikačných prostriedkov.


Teoretické poznatky

Absolvent:

-          získa základné faktografické údaje o vývine, fungovaní a štruktúre spoločnosti a kultúry vrátane etnokultúrnych tradícií,

-          ovláda základné teoretické východiská kultúry a cestovného ruchu,

-          ovláda terminológiu a kategórie súčasnej kulturológie, kultúrnej a sociálnej antropológie a ďalších príbuzných disciplín tak, aby dokázal vymedziť a pomenovať javy a vysvetliť ich ekológiu,

-          ovláda metódy a techniky výskumu,

-          vo vybraných predmetoch je zoznámený s celým komplexom zásad spoločenského a diplomatického protokolu,

-          pozná základné právne normy a zásady kultúrneho manažmentu,

-          vedomosti vie uplatňovať v praxi.


Praktické zručnosti

Absolvent získa schopnosti/zručnosti:

-          na primeranej odbornej úrovni prezentovať výsledky vedecko-výskumnej činnosti,

-          vhodne vybrať a realizovať metódy a techniky výskumu a zhromažďovania faktov,

-          prakticky riešiť rôzne kultúrne a sociálne problémy na úrovni od lokálnych spoločenstiev po regionálne inštitúcie,

-          pri práci využívať adekvátne technické pomôcky,

-          propagovať a popularizovať výsledky odbornej práce a kultúru.


Doplňujúce poznatky a zručnosti

Absolvent dokáže:

-          pracovať efektívne individuálne aj ako člen tímu,

-         kultúrne hodnoty a ich ekológiu, problémy s nimi súvisiace a adekvátne riešenia náležite predstavovať rôznym generačným, vzdelanostným, sociálnym, etnickým, náboženským a iným skupinám a vrstvám príjemcov (poslucháčov).

Uplatnenie absolventov:

Absolventi bakalárskeho štúdia v študijnom programe riadenie kultúry a turizmu nachádzajú uplatnenie vo všetkých povolaniach a profesiách, ktoré vyžadujú samostatné analytické myslenie, sú spôsobilí vykonávať povolania zodpovedajúce činnosti tímového, prípadne samostatného tvorivého (koncepčného) pracovníka, odborníka aj vedúceho na nižšom aj strednom stupni riadenia v záujmovej aj profesionálnej oblasti, v masmédiách a cestovnom ruchu, v oblasti ochrany a propagácie kultúrneho dedičstva. Sú pripravení pracovať v inštitúciách a zariadeniach:

-     štátnej a regionálnej správy a samosprávy,

-          pamäťových inštitúciách (múzeá, knižnice, archívy),

-          vládnych a mimovládnych humanitne orientovaných inštitúciách a organizáciách,

-          organizáciách a inštitúciách tretieho sektora,

-          kultúrno-spoločenských inštitúciách, nadáciách, občianskych združeniach,

-          vedecko-výskumných pracoviskách a školstve. 

Vzhľadom na rozsah vzdelania, jazykovú zdatnosť a absolvovaný spoločenský protokol môžu pracovať aj ako marketingoví pracovníci a odborní poradcovia v domácich aj zahraničných inštitúciách zameraných na oblasti kultúry a cestovného ruchu. 


Informácie o prijímacom konaní:

Filozofická fakulta

FF exterier
Webové sídlo: www.ff.ukf.sk
Ďalšie informácie nájdete na:
 

Kontaktné informácie

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
tel: +421 37 6408 111
IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590
 
E-schránka: ico://sk/00157716 
 
fb ikona  icon instagram

Mediálni partneri

logo nitraden web      logo dab
logo mlyny Nitricka logo web
logo centro male dnes24 cmyk
logo NISYS nove            promenada logo color