učiteľstvo anglického jazyka a literatúry
Opis študijného programu: Opis
Absolvent študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (jednopredmetové) – bakalársky stupeň
- preukazuje vedomosti a ich pochopenie v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry, disponuje lingvistickými (foneticko-fonologickej, lexikálno-sémantickej, morfologicko-syntaktickej a pragmatickej roviny), ďalej interkultúrnymi a didaktickými kompetenciami,
- dokáže použiť lingvistické, interkultúrne a didaktické kompetencie v praxi, má osvojené vedomosti, znalosti komunikačných kompetencií v anglickom jazyku v recepcii, produkcii a interakcii jazyka minimálne na úrovni C1 podľa SERR ,
- má schopnosť získavať a interpretovať fakty v a o anglickom jazyku a literatúre a o didaktike anglického jazyka vo všeobecnosti,
- vie komunikovať informácie, koncepcie, problémy a riešenia odbornému a laickému publiku ohľadom odboru anglický jazyk a literatúra a didaktika anglického jazyka, má zručnosť vzdelávať sa, ktorá je potrebná na pokračovanie v ďalšom štúdiu s vysokým stupňom samostatnosti,
- pozná všeobecné teoretické a praktické východiská didaktiky anglického jazyka u žiakov v predprimárnom, primárnom, nižšom sekundárnom, sekundárnom stupni vzdelávania,
u dospelých a seniorov,
- dokáže naplánovať a realizovať vyučovanie anglického jazyka ako pedagogický asistent učiteľa AJ,
- dokáže naplánovať, realizovať a zhodnotiť vyučovanie anglického jazyka v rámci mimoškolských aktivít (školský klub, letný tábor, atď.).
- vie použiť svoje vedomosti v anglickom jazyku a je kompetentný, čo sa preukazuje kladením a obhajovaním argumentov a riešením problémov v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry.
- má schopnosti získavať a interpretovať zodpovedajúce údaje (=fakty) zvyčajne v odbore štúdia a na ich základe eticky a spoločensky zodpovedne rozhodovať,
- vie komunikovať informácie, koncepcie, princípy, problémy a riešenia odbornému aj laickému publiku,
- má rozvinuté zručnosti vzdelávať sa potrebné na pokračovanie v ďalšom štúdiu s vysokým stupňom samostatnosti. (pozri Dublinské deskriptory)
Bakalár získal a osvojil si:
Kompetencie: komunikačné kompetencie (fonologické, gramatické, lexikálne a sémantické, komunikačné jazykové činnosti a stratégie (počúvanie a čítanie s porozumením a písomný a ústny prejav), sociolingválne a pragmatické kompetencie na úrovni B2/C1 v súlade s požiadavkami Spoločného európskeho referenčného rámca.
Požadované vedomosti:
-pozná základy didaktiky anglického jazyka a kultúry, dokáže plánovať a viesť výchovno-vzdelávací proces v mimoškolských aktivitách, napr. krúžky anglického jazyka alebo tábory, asistovať žiakom so ŠVVP v predmete anglický jazyk ako pedagogický asistent učiteľa anglického jazyka v predprimárnom, primárnom, nižšom strednom a strednom stupni vzdelávania. (pozri Pokyn ministra č. 39/2017)
- absolvent pozná vývoj a aktuálny stav anglického jazyka, vrátane interdisciplinárnych a kultúrnych väzieb
Požadované spôsobilosti:
Komunikuje na úrovni B2/C1 podľa SERR, vie aplikovať základy didaktiky vyučovania anglického jazyka v plánovaní, príprave a vyhodnotení mimoskolškých aktivít, ktoré sú zamerané na precvičovanie, zdokonaľovanie anglického jazyka u žiakov v predprimárnom, primárnom, nižšom strednom a strednom stupni vzdelávania.
Preukázanie kompetencií:
V plánovaní, realizovaní asistencie vo vyučovacom procese na hodinách anglického jazyka pod supervíziou učiteľa anglického jazyka.
- pedagogický asistent pre predprimárne, primárne, nižšie stredné, stredné vzdelávanie (v materskej, základnej, strednej a jazykovej škole),
- vychovávateľ (pozri Pokyn ministra č. 39/2017, príloha č. 9,10,11)
- lektor cudzieho jazyka (https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-496051-),