marketingová komunikácia a reklama
Opis študijného programu: Opis
Cieľom študijného programu Marketingová komunikácia a reklama na 1. stupni je pripraviť absolventov a absolventky pre odbor tak, že absolvent/ka štúdia komplexne ovláda proces tvorby komunikačných prostriedkov (mediálnych, masmediálnych a marketingových) a vie realizovať komplexnú kampaň. Získal/a kľúčové poznatky z nosných tém jadra (marketoingová komunikácia a nástroje marketringovej komunikácie, komunikačné médiá, manažment organizácií a projektov v prostredí mediálnych marketingových a informačných inštitúcií aaa systémov) ako i ďalšie, ale aj v príbuzných disciplínach (psychológia, sociológia, lingvistika, ekonómia...). Ovláda terminologický aparát, má rozsiahle praktické a metodologické vedomosti, vie analyzovať, navrhovať, realizovať a interpretovať komplexné mediálne, masmediálne a marketingovo-komunikačné riešenia v tradičnom aj digitálnom prostredí, vykonávať výskum a interpretovať výsledky v tejto oblasti s vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti. Chápe základné organizačné postupy, dokáže riadiť tímy pracovníkov v oblasti mediálnej, masmediálnej a marketingovej komunikácie, je schopný autonómne pracovať a riešiť príbuzné problémy, je schopný samostatne pripravovať projekty a prevziať zodpovednosť za komplexné riešenia.
Teoretické vedomosti
Absolvent/ka študijného programu mediálne a komunikačné štúdiá (1. stupeň):
- dôkladne ovláda terminologický aparát odboru mediálne a komunikačné štúdiá,
- má základné znalosti z oblastí teórie a dejín mediálnej, masmediálnej a marketingovej komunikácie,
- má základné znalosti z príbuzných a nadväzujúcich odborov (filozofia, všeobecná a sociálna psychológia, ekonómia, sociológia, jazykoveda),
- pozná terminológiu príbuzných vied,
- ovláda metodologický aparát odboru a príbuzných odborov,
- orientuje sa v literatúre k hlavnému odboru a príbuzným vedným disciplínam.
Praktické schopnosti, zručnosti a kompetencie
Absolvent/ka študijného programu mediálne a komunikačné štúdiá (1. stupeň) získa schopnosť:
- analyzovať, spracovávať a interpretovať mediálne obsahy,
- tvoriť produkty v tradičnom aj digitálnom prostredí (mediálne, multimediálne a marketingové),
- samostatne analyzovať a riešiť rôzne odborné problémy spadajúce do odboru,
- tvoriť informačné produkty rôzneho charakteru,
- samostatne vyhľadávať a kriticky analyzovať literatúru a pramene k vybraným problémom a využívať existujúce informačné služby,
- samostatne používať odborné termíny v materinskom a cudzom jazyku,
- autonómne rozhodovať pri riešení praktických problémov,
- efektívne pracovať v kolektíve a preberať na seba zodpovednosť pri výkone činností súvisiacich s odborom (mediálna, masmediálna a marketingová komunikácia),
- kriticky myslieť pri interpretácii a hodnotení predložených produktov a obsahov.
Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
Absolvent/ka študijného programu mediálne a komunikačné štúdiá (1.stupeň) dokáže:
- chápať etické, spoločenské a iné dôsledky svojich rozhodnutí, dodržiava etické princípy profesie,
- porozumieť vzájomným vzťahom a súvislostiam v kontexte príbuzných odborov,
- získané poznatky vie využívať i rozvíjať vo vlastnom profesionálnom raste, kontinuálne sledovať aktuálny vývoj v odbore,
- aplikovať a presadzovať profesionálne praktiky v súlade s právnymi a etickými normami.
Absolventi bakalárskeho študijného programu Marketingová komunikácia a reklama sú pripravení na uplatnenie v povolaniach spojených mediálnou a marketingovou komunikáciou ako sú pozície v reklamných, mediálnych a marketingových agentúrach, marketingovo -komunikačných oddeleniach komerčných i nekomerčných inštitúcií. Ide najmä o nasledovné pracovné pozície (niektoré ešte nemajú ustálený slovenský ekvivalent, preto ich uvádzame v angličtine):
- Account Executive
- Marketingový pracovník
- Marketing Assistant - copywriter
- Grafik reklamy (grafický dizajnér)
- Promotér
- Nákupca mediálneho priestoru (media buyer)
- Mediálny plánovač
- SEO špecialista
- Marketingový dátový analytik
- Event marketingový pracovník
- Promotér
- Referent marketingu
- Redaktor