učiteľstvo anglického jazyka a literatúry
Opis študijného programu: Opis
Absolvent študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (jednoodbor) – magisterský stupeň
- preukazuje vedomosti a ich pochopenie v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry, disponuje lingvistickými (foneticko-fonologickej, lexikálno-sémantickej, morfologicko-syntaktickej a pragmatickej roviny), ďalej interkultúrnymi a didaktickými kompetenciami, ktoré predstavujú základ alebo príležitosť pre originálnosť pri rozvíjaní a/alebo uplatňovaní koncepcií, často spojených s výskumom,
- dokáže použiť lingvistické, interkultúrne a didaktické kompetencie v praxi a tvorivo riešiť problémy v nových a neznámych zadaniach, v širších kontextoch presahujúcich tento odbor,
- má osvojené vedomosti, znalosti komunikačných kompetencií v anglickom jazyku v recepcii, produkcii a interakcii jazyka minimálne na úrovni C1 podľa SERR ,
- vie komunikovať informácie, koncepcie, problémy a riešenia odbornému a laickému publiku ohľadom odboru anglický jazyk a literatúra a didaktika anglického jazyka,
- má zručnosť vzdelávať sa, ktorá je potrebná na pokračovanie v ďalšom štúdiu s vysokým stupňom samostatnosti,
- vie uplatňovať etickú a spoločenskú zodpovednosť pri uplatňovaní vedomostí a pri rozhodovaní,
- pozná a dokáže aplikovať všeobecné teoretické a praktické východiská didaktiky anglického jazyka u žiakov v predprimárnom, primárnom, nižšom sekundárnom, sekundárnom stupni vzdelávania, u dospelých a seniorov,
- dokáže naplánovať, realizovať a hodnotiť vyučovanie anglického jazyka v školských aj mimoškolských zariadeniach,
- vie použiť svoje vedomosti v anglickom jazyku a je kompetentný, čo sa preukazuje kladením a obhajovaním argumentov a riešením problémov v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry.
- má schopnosti získavať a interpretovať zodpovedajúce údaje (=fakty) v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a na ich základe eticky a spoločensky zodpovedne rozhodovať,
- vie komunikovať informácie, koncepcie, princípy, problémy a riešenia odbornému aj laickému publiku,
- má rozvinuté zručnosti vzdelávať sa potrebné na pokračovanie v ďalšom štúdiu s vysokým stupňom samostatnosti, (pozri Dublinské deskriptory),
- Vie realizovať a vyhodnotiť pedagogický výskum, ktorého výsledky vie aplikovať k skvalitneniu vyučovacieho procesu,
- Pozná a dokáže použiť vo vyučovaní metodiku CLIL.(obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie)
Magister získal a osvojil si
Kompetencia
komunikačné kompetencie (fonologické, gramatické, lexikálne a sémantické, komunikačné jazykové činnosti a stratégie (počúvanie a čítanie s porozumením a písomný a ústny prejav), sociolingválne a pragmatické kompetencie na úrovni C1/C2 v súlade s požiadavkami Spoločného európskeho referenčného rámca.
Požadované vedomosti
-pozná a vie aplikovať princípy didaktiky anglického jazyka a kultúry, princípy vyučovania anglického jazyka v predprimárnom, primárnom, nižšom sekundárnom, sekundárnom stupni vzdelávania, u tínedžerov a dospelých, naplánovať hodiny, ktoré integrujú jazyk a nejazykový predmet v spolupráci s učiteľom nejazykového predmetu – metodika CLIL,
- dokáže plánovať a viesť výchovno-vzdelávací proces v školských aj mimoškolských aktivitách, napr. krúžky anglického jazyka alebo tábory, integrovať žiakov so ŠVVP v predmete anglický jazyk,
- absolvent pozná vývoj a aktuálny stav anglického jazyka, vrátane interdisciplinárnych a kultúrnych väzieb
Požadované spôsobilosti
Komunikuje na úrovni C1/C2 podľa SERR, vie aplikovať princípy didaktiky vyučovania anglického jazyka v plánovaní, príprave a vyhodnotení, zdokonaľovanie anglického jazyka u žiakov v predprimárnom, primárnom, nižšom sekundárnom a sekundárnom stupni vzdelávania, vyučovanie CLIL hodín
Preukázanie kompetencií
V plánovaní, realizovaní a hodnotení vo vyučovacom procese na hodinách anglického jazyka, v plánovaní, realizácii a vyhodnotení výskumu v praxi s cieľom skvalitňovať vyučovací proces
- Učiteľ anglického jazyka v primárnom stupni vzdelávania,
- Učiteľ anglického jazyka v nižšom strednom stupni vzdelávania,
- Učiteľ anglického jazyka v strednom stupni vzdelávania,
- Učiteľa anglického jazyka v jazykovej škole,